14 серпня о 08:50

За сприяння Михайла Поживанова в Києві відкрилася виставка «Жовтий/Блакитний»

avs-art.com.ua

Під патронатом голови ГО «Фонд муніципальних реформ «Магдебурзьке право» Михайла Поживанова 10 серпня в київській галереї «АВС-арт» відкрилася групова виставка «Жовтий/Блакитний». Тут представлено добірку живописних робіт, в яких провідними є жовтий і блакитний – чільні кольори Української Держави. В експозиції – Петро Бевза, Борис Буряк, Олег Ясенєв, Микола Журавель, Михайло Демцю, Віктор Зарецький, Олег Мінько, Сергій Савченко, Петро Сипняк, Анатолій Фурлет, Валерій Шкарупа, Петро Лебединець, Олександр Сердюк та інші майстри образотворення.

…Напевно, немає такої людської царини, що не пов’язувалася б із кольором. І це поняття – не виділена категорія, а атрибут людського життя. Колір став атрибутом для філософів, які думають образами, для людей мистецтва – художників і письменників, які творять штучну природу форми і простору, а також для дизайнерів, які працюють із реальними матеріалами, предметами, речами й формами, що перетворюють матеріальний простір.

avs-art.com.ua

Галерея «АВС-арт» розпочала новий сезон груповою тематичною виставкою «Жовтий/Блакитний», приуроченою до Дня Державного прапора України. Різні за часом написання, стилістикою й мистецькими напрямами твори об’єднує ідея кольору (жовтого/блакитного) як феномену, що може набувати онтологічної функції, виступати в ролі тла чи освітлення, здатного створювати характер-настрій сприйняття і, зрештою, виражати ірреальний ансамбль у живописі.

Саме в живописі, де колір використовується на всі сто відсотків, конечний у природі, він стає нескінченним у вигляді фарби. З нескінченного кольору на полотні художник створює ілюзію, висловлюючи своє світобачення, світосприйняття, світорозуміння, свої духовні боріння.

Так, через синій у картині Петра Бевзи «Нога Судьби. Небо» стає видимою, як зауважує сам автор, «енергія, що не може бути створена чи зруйнована, та, що була і завжди буде, що стає формою, тече через форму, втрачаючи її». Серйозна холодність блакитного зближується з Божественною Істиною, що вічна й непорушна у «Пам’ятному» Миколи Малишка. Сакральності набирає синій і блакитний у Сергія Савченка в його «Версії білого».

Жовта фактура «Великого сафарі» Валерія Шкарупи тримає цілісний у своєму розмаїтті, статичний у змінах і рухах увесь Макрокосм. Натомість фактурне сонячне тло у «Квітах мистецтва» Михайла Демцю – всю позитивну людську настанову. Переживання трансцендентного в картині Феодосія Гуменюка «Жнива» проступають через жовтий – символ тепла, радощів і шляхетності. Це колір квітки соняха, солом’яної стріхи, дерев’яної криничної цямрини, через які він уособлює сонячне світло. Цей колір тримає вертикальний вектор як знак Божої турботи про людей і водночас переходить у горизонталь – землю, низ як основу стиглості.

avs-art.com.ua

Виставка «Жовтий/Блакитний» триватиме до 27 серпня.