Warning: include_once(/home/mdporgua/domains/mdp.org.ua/public_html/wp-content/themes/mdp/inc/includes/post-meta.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/mdporgua/domains/mdp.org.ua/public_html/wp-content/themes/mdp/inc/more_fields.php on line 5

Warning: include_once(): Failed opening '/home/mdporgua/domains/mdp.org.ua/public_html/wp-content/themes/mdp/inc/includes/post-meta.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/php71cgi/lib/php') in /home/mdporgua/domains/mdp.org.ua/public_html/wp-content/themes/mdp/inc/more_fields.php on line 5
Сміття у платіжках / Магдебурзьке право
16 серпня о 09:38

Сміття у платіжках

Тетяна Джулай
Журналіст

Нещодавня транспортна «реформа» для киян обернулася неможливістю спокійно придбати талон на проїзд. З тих пір, як разова поїздка у наземному транспорті стала коштувати «один жетончик», тобто вісім гривень, з тролейбусів, автобусів та трамваїв випарувалися кондуктори. Натомість майже кожен рейс супроводжують контролери, чия поява не минає без ексцесів. Тим паче, що водії, котрим «передають за проїзд», чомусь почали повертати гроші назад. Напевно, щоб збільшити кількість «зайців» і, відповідно, штрафних квитанцій. Або просто довести киян до сказу чи до бунту.

Слід зазначити, що в цьому напрямі (доведення до сказу) столична влада працює особливо наполегливо та плідно. Наразі окрім транспортної реформи, запланована ще й «сміттєва». Але не подумайте, що мова йде про побудову сучасного та екологічно безпечного комбінату з утилізації сміття. Ні, мова лише про «утилізацію» зайвих купюр у наших гаманцях. Річ у тім, що вже з серпня мешканці Києва будуть оплачувати послугу з вивезення твердих побутових відходів окремо, причому тариф залежатиме не від площі окремо взятої квартири, а від кількості фактично проживаючих там людей і від типу будинку.

До сих пір така послуга була частиною тарифу на утримання прибудинкових територій. До того ж, якщо раніше тариф розраховувався залежно від квадратного метра житла, тепер буде враховуватися число прописаних в квартирі людей. При цьому тариф на вивезення сміття на одну людину, зареєстровану у квартирі, складе 20-25 грн. в місяць в залежності від району, уточнив заступник голови КМДА Петро Пантелєєв.

Що ж стосується оплати за утримання прибудинкових територій, то цей рядок у платіжках залишиться, але буде зменшений на розмір тарифу на вивезення сміття. У КМДА впевнені, що з новим тарифом витрати киян не збільшаться. «Ми вважаємо, що плата для середньостатистичного городянина залишиться на колишньому рівні», – запевнив на прес-конференції Петро Пантелєєв. Проте чому слова чиновника не викликають великої довіри?

По-перше, тому, що вони є алогічними. Пантелєєв не може знати наперед, збільшаться видатки кожної окремої родини чи ні, оскільки тепер до уваги слід брати число прописаних у помешканні осіб. І якщо, приміром, у невеликій однокімнатній квартирі прописано троє (або хай навіть двоє) мешканців, то для них, певна річ, витрати збільшаться, оскільки нарахування залежатимуть вже не від метражу, а від «поголів’я» наявних у квартирі людей.

Крім цього, є ще один момент. Іще наприкінці квітня повідомлялося, що в Києві можуть на третину підвищити тарифи за вивезення сміття. КП «Київкомунсервіс» подало на затвердження до КМДА свої розрахунки. Так, вартість вивозу сміття для населення хочуть збільшити з 74,45 грн. до 99,70 грн. за 1 кубічний метр. Для бюджетних організацій – з 79,84 грн. до 106,36 грн., а для комерційних структур – з 92,78 грн. до 131,63 грн. В «Київкомунсервіс» нові розцінки пояснюють зростанням цін на паливно-мастильні матеріали і збільшеним розміром мінімальної зарплати. Затверджувати нові тарифи буде департамент економіки КМДА.

Питання зі збільшенням оплати за вивіз сміття поки що зависло у повітрі, й не зрозуміло, чи враховані нові розцінки у тарифі 20-25 грн. за одну людину. Судячи з логіки подій, не враховані. Тобто до вище згаданих 20-25 грн. невдовзі додасться ще та чи інша «накрутка».

Тим часом у КМДА закликають киян явитися до відповідних комунальних органів «з повинною» й оголосити справжню кількість тих, хто прописаний у тій чи іншій квартирі. Тоді, мовляв, все буде справедливо. При вказуванні на фактичне число тих, хто проживає у помешканні, розмір оплати може бути скоригований у бік збільшення або зменшення. Але система все одно недосконала. Непорядні люди, щоб платити менше, можуть свідомо занижувати число мешканців квартири. При цьому у міських чиновників немає ніяких механізмів, щоб це перевірити, бідкаються а київській держадміністрації.

А відтак Пантелєєв суворо попереджає: у зв’язку з проблемою відсутності точних даних про кількість фактичних мешканців, сміття буде накопичуватися у більших масштабах, що означатиме переповнені контейнери. І в цьому, як стверджують чиновники, винними будуть виключно нечесні мешканці. До того ж, додають у КМДА, збільшення надходжень на утилізацію побутових відходів в КМДА не очікують. Прогнозують, що в кращому випадку вони залишаться на колишньому рівні.

Попри ймовірне збільшення тарифів, «Київкомунсервіс» все одно бачить себе збитковим підприємством. Або майже збитковим. Як буде при новій системі розрахунків, стане ясно тільки в жовтні, уточнює заступник директора «Київкомунсервісу» В’ячеслав Савицький. Та в кожному разі інвестиції на будівництво сміттєпереробних потужностей у новому тарифі не закладено. А це означає, що 450 тисяч тон сміття на рік, як і раніше, буде звозитися на єдиний у Києві сміттєвий полігон у селі Підгірці Обухівського району.

Ми вже писали про те, що цей полігон, котрий функціонує понад 30 років, є давно переповненим та таким, що не спроможний впоратися з все новими порціями сміття. Те саме стосується і його пристаркуватого «ровесника» – сміттєспалювального заводу «Енергія», котрий давно потребує реконструкції, а ще краще – заміни на його більш сучасне та технологічно досконале підприємство. Щоправда, Петро Пантелєєв запевняє, що у вересні місто розпочне реконструкцію сміттєвого полігону. Проте такі обіцянки звучали вже й раніше.

Й, власне, якщо продовжити аналогію із підвищенням ціни на комунальний транспорт, то на думку спадають не надто райдужні паралелі. Як якість обслуговування пасажирів у міських автобусах-тролейбусах не поліпшилася ані на йоту після збільшення ціни за проїзд, так само не покращиться й процес вивозу сміття. Це зовсім не складно передбачити, виходячи з київських реалій. Що ж стосується кращої його утилізації, то це, як вже було сказано, новими тарифами навіть не передбачено. Ба навіть якщо розцінки на вивіз сміття ще раз підстрибнуть вгору, це також не гарантуватиме позитивних змін. Це кияни знають з власного гіркого досвіду.

Коментарі

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.